TraiesteRomaneste este prima platforma online, care are drept obiectiv marketingul destinatiei Romania si brandingul de natiune, pornind de la experientele senzoriale ale locului in sensul dezvoltarii si sustinerii pilonilor: Turism, Branduri locale si Produse, Politici, Investitii, Cultura si Oameni. Astfel, este realizat Ghidul Complet al Destinatiei Romania, in varianta online, accesibil gratuit 24 de ore din 24, oricarei persoane, din orice colt al lumii.
Turism. Pornind de la experientele la 360 de grade ale locului, TraiesteRomaneste ofera un planificator de calatorie, interconectand destinatiile si formele de turism, atractiile turistice, agrementul, evenimentele, unitatile de alimentatie si cazare, ca de altfel toate produsele prezente in sectorul turism.
Branduri locale si Produse. Reputatia unei tari in lume este sustinuta si de produsele ei, iar acest lucru aduce o valoare suplimentara expresiei “made in”. Magazinul online de pe TraiesteRomaneste ofera acces romanilor de pretutindeni, dar si strainilor la produse romanesti de calitate. In acest fel sunt sustinute produsele locale, autentice, mestesugarii (conservand traditiile si transmitandu-le mai departe), micii intreprinzatori, precum si orice alt producator sau prestator de servicii care pune accent pe calitate. Doar creand, comunicand si furnizand produse de calitate se poate ajunge la branduri care sa loializeze consumatorii si sa functioneze ca adevarati ambasadori pentru Romania si pentru romani. Includerea dimensiunilor senzoriale in platformele de brand conduce atat la o profunzime a marcii, cat si la o garantie a satisfactiei.
Politici. Dezvoltand un model economic sustenabil si durabil, care poate fi aplicat oricarei comunitati locale din Romania, se obtin rezultate pentru fiecare loc, oferind atat un suport economic pentru acea comunitate, cat si integrarea in reteaua nationala si internationala a produselor realizate. Avand perspectiva intregii retele, precum si cifrele care descriu activitatile sunt optimizate politicile actuale, in paralel cu initierea altora noi.
Investitii. Odata realizat auditul destinatiei sunt identificate oportunitatile de investitii, care se pot transforma in timp, respectand planul de actiune locala, in avantaje competitive pentru comunitate. Aceste oportunitati sunt incluse in ghidul local, aplicatia de pe platforma TraiesteRomaneste, si comunicate la nivel international.
Cultura. Platforma TraiesteRomaneste functioneaza si ca o biblioteca virtuala colectionand si salvand valorile materiale si spirituale. 24 de ore din 24, oricine are acces la internet, din orice loc al lumii, beneficiaza gratuit de informatii complete despre Romania, romani, produse, traditii, evenimente, etc. Mai mult, prin intermediul magazinului online isi poate achizitiona o particica din aceasta cultura.
Oameni. www.traiesteromaneste.ro interconecteaza romanii de pretutindeni oferindu-le astfel un mediu de socializare, de informare, de sustinere a unei identitati competitive pentru Romania si pentru romani, de comunicare a valorilor. Totodata, prin integrarea limbilor de circulatie internationala in platforma, se realizeaza comunicarea cu potentialii consumatori straini, in calitatea lor de turisti, investitori, angajati sau studenti. Romania prin intermediul romanilor ca ambasadori (vectori de imagine) poate atrage cei mai multi turisti straini, investitori straini, forta de munca sau tineri din strainatate care sa studieze in Romania.
Romanii din diaspora sunt rechemati “acasa” ca turisti, prin furnizarea unor circuite personalizate si experiente memorabile, posibile prin intermediul aplicatiilor dezvoltate pe platforma si/sau ca investitori, prin comunicarea oportunitatilor de investitii din cadrul ghidurilor locale corelate cu modele sustenabile economice personalizate pe fiecare comunitate.
Romanii din diaspora nu sunt singuri. Strainii si-au format o imagine negativa despre Romania si romani pe fondul unei lipse de comunicare, a unui gol de informatie. TraiesteRomaneste, prin intermediul comunicarii, in principalele limbi de circulatie internationala, pune pe harta lumii valorile romanesti, produsele romanesti, oamenii si viata de aici, tocmai pentru a-i informa pe straini cine suntem si cate avem de oferit comunitatii internationale.
Educatia joaca un rol extrem de important in intreaga strategie prezentata anterior, astfel ca TraiesteRomaneste formeaza romanii ca avocati, ambasadori si vectori de imagine ai tarii si natiunii, insa nu pentru a promova nationalismul, ci pentru a dezvolta si sustine o comunitate competitiva, care este capabila de a oferi lumii produse de calitate (bunuri, servicii, experiente, evenimente, locuri, oameni).
TraiesteRomaneste proiecteaza o identitate competitiva, masurand in paralel imaginea perceputa (interna si externa), oferind astfel posibilitatea ca in timp real sa fie ajustata diferenta proiectie-perceptie.
TraiesteRomaneste realizeaza o digitalizare a Romaniei, comunicand destinatia in contextul international, educa romanii si efectueaza conversia utilizator de internet – fan – vector de imagine, interconecteaza romanii de pretutindeni si dezvolta un model economic durabil centrat pe comunitatile locale oferind strainilor experienta completa a Romaniei.
Istoric: primii pasi i-am facut in anul 2008, atunci cand TraiesteRomaneste s-a nascut din dorinta unor romani de a recrea intr-un spatiu virtual o Romanie a legendelor auzite din bunici, a traditiilor mostenite, a vacantelor la tara din copilarie, a mancarurilor memorabile stinse cu bauturi tari si aromate, a mestesugarilor iscusiti, a inventatorilor ingeniosi… asadar o Romanie autentica.
Un grup de firme si asociatii, specialisti din turism, marketing, management, cercetare, jurnalisti, profesori si doctoranzi care urmaresc dezvoltarea produsului de calitate Romania.